درمان قطعی سرطان مثانه
نوشته شده توسط : همیار

سرطان مثانه ششمین سرطان شایع در آمریکا است و طبق آمار مؤسسه ملی سرطان آمریکا، هر سال هشتاد هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند. احتمال ابتلا به سرطان مثانه در مردان چهار برابر بیشتر از زنان است. سرطان مثانه هشتمین عامل مرگ در مردان است. در این مقاله به طور کامل به توضیح درباره ی سرطان مثانه، انواع سرطان مثانه، روش های درمان این بیماری، عوامل تاثیر گذار بر ایجاد این سرطان و … می پردازیم​.

 

هرچند عامل دقیق سرطان مثانه هنوز شناخته نشده است، سن و جنسیت در میان مهمترین ریسک فاکتورها هستند. دیگر ریسک فاکتورها شامل موارد زیر می‌شود:

  • سابقه خانوادگی
  • جهش‌های ژنتیکی ارثی یا سندرم سرطان ارثی
  • مصرف سیگار
  • عفونت‌های مزمن مثانه
  • استفاده بلند مدت از سوند

درمان سرطان مثانه

یک تیم میان رشته‌ای از متخصصان سرطان مثانه با استفاده از روش‌های مختلف مانند ایمونوتراپی، عمل جراحی، پرتودرمانی و شیمی درمانی به درمان سرطان مثانه کمک می‌کنند. برنامه‌های درمان سرطان مثانه بر اساس عوامل مختلفی مانند مرحله بیماری و سلامت عمومی بیمار تعیین می‌شوند.

عمل جراحی

جراحی معمولاً اولین گزینه درمان برای مراحل اولیه سرطان است چون تومورها به بقیه قسمت‌های بدن گسترش نیافته‌اند.

ایمونوتراپی

ایمونوتراپی با هدف تحریک سیستم دفاعی بدن برای حمله و از بین بردن سلول‌های سرطانی انجام می‌شود. برای درمان سرطان مثانه دو نوع ایمونوتراپی استفاده می‌شود:

مهارکننده‌های وارسی ایمنی

 که پروتئین‌هایی که سلول‌های سرطانی را قادر می‌سازند خود را از سیستم ایمنی مخفی کنند مورد هدف قرار می‌دهد. این مهارکننده‌ها می‌توانند سیستم ایمنی را تحریک کنند تا سلول‌های سرطانی را بهتر تشخیص داده و مورد حمله قرار دهد.

واکسن سرطان

 که برای پیشگیری از برخی سرطان‌ها به کار می‌رود. اما می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی به درمان سرطان مثانه و دیگر سرطان‌ها کمک کند. واکسن ب‌ث‌ژ که برای سل به کار می‌رود، برای درمان سرطان مثانه هم کاربرد دارد. ب‌ث‌ژ یک باکتری زنده است که درون مثانه تزریق می‌شود و می‌تواند سلول‌های ایمنی را جذب کند تا به سلول‌های سرطانی حمله کنند.

پرتودرمانی

در درمان سرطان مثانه، پرتودرمانی ممکن است در ترکیب با شیمی‌درمانی یا عمل جراحی به کار رود تا اندازه تومورهایی که باعث درد یا گرفتگی می‌شوند را کاهش دهد یا تومورهایی که قابل دسترسی نیستند، یا سلول‌هایی که پس از جراحی باقی مانده‌اند را درمان کند.

شیمی‌درمانی

شیمی‌درمانی می‌تواند یک گزینه درمان برای سرطان مثانه در کنار درمان‌های دیگر مانند عمل جراحی یا پرتودرمانی باشد.

برای اطلاعات بیشتر برای درمان سرطان مثانه، کلیک نمایید





:: برچسب‌ها: سرطان مثانه ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: